چهارشنبه، آذر ۰۴، ۱۳۹۴

پایان نامه چه عواملی باعث انگیزش خبرنگاران برای فعالیت بهترمی شود

پایان نامه عوامل انگیزشی خبرنگاران برای فعالیت بهتر تونیک فایل

موضوع:

پایان نامه چه ابزارها و عواملی باعث انگیزش خبرنگاران خبرگزاری ها برای فعالیت بهتر و درنتیجه می شود

قسمتی از متن:

خبرگزاری ها مبنع تغذیه مطبوعات و در سال های اخیر، خود در حال فراگیرشدن به مثابه یک رسانه جمعی هستند.
در کشور ما علی رغم این که اینترنت همپای کشورهای غربی در میان مردم نفوذ پیدا نکرده، اما به هر روی روز به روز شاهد گسترش این وسیله ارتباطی در میان اقشار مختلف مردم هستیم که با توجه به سرعت این نفوذ می توان تصور کرد که در آینده ای نزدیک – که بیش از چند سال نخواهد بود – اینترنت، گسترشی در حدود یک رسانه همگانی پیدا کند و به تبع این مساله، خبرگزاری ها نیز به رسانه ای تبدیل شوند که مردم، برای دسترسی به اخبار روز، مستقیماً به آنها مراجعه کنند.



علاوه بر این در سال های اخیر و پس از تأسیس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به عنوان دومین خبرگزاری ایران پس از حدود ۶۰ سال، شاهد تأسیس آژانس های خبری متعددی بوده ایم که هرکدام شامل مجموعه بزرگی از عوامل انسانی، ازجمله خبرنگاران هستند.


مجموعه این عوامل، به علاوه اهمیت و رسالت رسانه ها در یک جامعه متمدن، لزوم توجه به خبرنگاران خبرگزاری ها به عنوان ارکان اصلی جمع آوری و ارسال اخبار را خاطرنشان می کند. این توجه را می توان شناخت و فراهم کردن ابزارهای انگیزش خبرنگاران برای انجام کار بهتر دانست. به طور کلی، انگیزش را می توان به عنوان نیروی محرک فعالیت های انسانی و عامل جهت دهنده آن تعریف کرد. عوامل انگیزشی عموماً به دو دسته درونی و بیرونی تقسیم می شوند که در مورد موضوع این تحقیق، مهم ترین این ابزارها و عوامل در اختیار مدیران خبرگزاری هاست، چه در مواردی که به ابزارهای انگیزشی مادی مربوط می شود و چه ابزارهای انگیزشی معنوی.






تعداد صفحات :  167 صفحه
حجم فایل  :  1 مگ


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

کلیک کنید و بپرسید !

سوالات خود رامطرح کنید.

پاسخگوی شما عزیزان هستیم.